Friday, May 25, 2007

5 on 5 floorball!! Jimbit shot!!

Hello kawan2…

Hehee.. nak bg tau sikit lah… tapi byk gak aku nk citer ni… tgk lah macam mana panjang nyer citer aku erk… hehhe ok…

Minggu lepas hari subtu dan ahad… ada lagi pertandingan floorball, kali ni 5 lwn 5 plak… piala floorball… ermm…. Kebangsaan kot…. Hehehe aku pun tak pasti… semua pasukan ada 6 kesemuanya….

Macam biasa, team bintang, chokai team, jimbit shot (team kitorglah), penang A, penang B and team Surash (tak tau nama aper ar team dier tu)… muka semua baru jer aku tgk hari tu…. Ader gak lah muka lama macam member yg sama2 main floorball tiap2 petang…. Just diorg bawa member baru joint game minggu lepas…kat sini aku letak kn gambar time game dua hari tu.... tgk lah puas2...


Minggu lepas game start kol 230pm sampai kol 6pm… kire nyer setiap kumpulan main 2 kali game… so, team yg memang jd juara ialah team penang A, kedua team Suresh dan yg ketiga team bintang.


Mesti korang tertanya-tanya kan kat mana kedudukan team JIMBIT SHOT…. Haha.. Kalau

korang nak tau.. team kitorang lah yg mendapat kedudukan yg paling bawah… hehehee…. Tapi aku tak salah kan mana2 pihak pun sebab kekalahan team kami… team kitorg team yg baru lagi dalam suka floorball… so, aku anggap yg team ni join game untuk pengalaman…



Selama 2 hari bertandingan…. Secara keseluruhan team JIMBIT SHOT, aku tgk memang bersemangat untuk bermain… masing-masing memberi motivasi kat member… tak mengenal putus asa… walaupun ahli pasukan tak cukup 12 org…


Hari tersebut memang sgt kurang ahli… sebanyak 9 org … bayang kn 5 org kat gelanggang, 4 lagi kat luar…. Game 20minit…. Boleh tak bertahan?? Hehehee… bila sampai separuh masa ke-2, semua ahli kepenatan… itu jugak salah 1 faktor kekalahan kami.. hehehe… tapi tak per guys… its ok lah… janji happy and enjoy kn??


Hari ke-2 game, hari yang paling memenatkan kitorang… dah lah org ahli sikit… main kat tgh2 panas terik… memang menyeksakan lah… bagai kn bermain d dalam neraka jer hari tu…. Kulit terasa bagaikan tersiat pisau… banyangkan terik matahai boleh menyiat-nyiat kulit... SUNGGUH JAHAT KAN MATAHARI ITU??


Macam biasa la…. Setiap game team kitorg kalah lagi… game yang kedua akhir sorang dari ahli pasukan kitorang dah tak dapat nk bermain sebagai goalkeeper…coz lutut dier dah melecur akibat pad lutut tak cukup…


so dier pun kena lah berlutut tanpa pad lutut… oleh kerana tak leh jadi goalkeeper.. dier bertukar menjadi player plak,… akhir nya… aku jugak yg kena mengantikan dier jd goalkeeper…. Ni lah penjaga gol team kiter…. Sesuai tak??


Ni plak time aku jadi goalkeeper… hahaha ada gaya kan?? weK!! Sebelah aku tu plak nama dier JC LIM... Dier player kitorg gak... yg CUTE mUTE tu... hehehe "tgk lah DENG.... CUTE tak DENG time ni??"


Team kitorang ader sorang yg di gelar “hero kumpulan”…. Dier ni terkenal ngan kuasa pergerakan laju dan pantas…. Kadang-kadang korang tak leh nak "detect" kat mana dier berada… sekejap kat situ, sekejap kat sana alah… tak kn tak tau kot… hah! Ni dier ngan awek dier… tgk lah puas2… mesti tak jemu tgkkkkk awek dier… hehehhee kalau tgk dier memang lah jemu….. siapa nk tgk?? wek!!

Ok lah… aku tak da aper nk merepek lagi kat sini… next time kalau ada benda yg aku nk citer… aku buat blog lagi…akhir kata dari aku apa yg aku nk bagi tau korang member2 ku sekalian….. apa jua yang kita lakukan… sama ada susah senang,….. jgn lah sesekali berputus asa atau pun mengambil mudah tentang perkara itu…. Ok?? Hehehe sekian…


1 comment:

aqim said...

wah!!!! mcm best lah game tu...nak main gak lah...nanti boleh ajar abg main....tp keeper tu yang mancho...nak jadi keeper gak lah..baru nampak mancho.hehe