Wednesday, November 28, 2007

~Cucur Wannabe~

Salam-salam… tajuk hari ni adalah tajk cucur wannabe… kenapa aku bagi tajuk cucur wannabe adalah kerana… ada satu perkara yang melucukan semasa aku ngan member aku nak masak cucur pisang…

Petang tu… sambil aku, adik aku ngan member aku ni main internet… aku terasa nak makan cucur pisang… jadi aku ajak member aku ni masak cucur… apa lagi kitorg tinggal kan lap top masing-masing trus ker dapur buat cucur…. Sebelum tu, aku kuar belakang umah… jenguk ayah tengah menebas rumput dan menebang pokok tebu... ayah pun bagi lah tebu untuk dimakan… aku pun bawa masuk tebu tu…

Kitong pun mula buat cucur… resepi johor… hehehe cucur digaul rapi… sedap mata memandang… hehehe cucur pun mula dimasak… sambil tu aku mengupas tebu… kawan aku plak memasak cucur…

Cucur wannabe pusingan pertama:

Setelah meletak cucur dalam kuali berisi minyak yang panas, kawan aku ni tinggal kan cucur tu kejap jer… aku plak kat sebelah sinki tengah mengupas tebu… dengan asyik nya aku mengupas dan tak hirau kan keadaan sekitar…. Tak disangka… cucur yang kawan aku masak tadi dah jadi cucur HITAM (cucur wannabe)…. Berasap-asap kuali… aku ngan adik aku gelak-gelak jer tengok telatah kawan aku yang tengah geram ngan aku coz aku tak jaga cucur dier… sampai dier kutuk-kutuk aku LEMBAB, DREAMING dan segala yang melucukan… hehehe kitorg still gak gelak-gelak.. memang kelakar… tapi dier masih sakit hati ngan aku… hehehe

Mari kita tgk cucur yang dikatakan CUCUR WANNABE tu… hehehe


Cucur tu trus kena buang…

No comments: