Tuesday, June 12, 2007

Colonoscopy


Lepas aku balik dari KL... aku ada temu janji ngan doctor.. aku kena buat pemeriksaan usus aku... dulu sebelum balik KL, aku gi jumpa doctor kat kuching... aku bagi tau lah apa masalah aku tu... doctor kata, ada 2 kemungkinan sakit tu.... salah satu nya mungkin kena jangkitan kuman dan satu lagi CANCER COLON!!!
aku pun time tu terus tak da mood bila dengar jer doctor kata CANCER COLON... aku ingat aku tak akan hidup lama.... so.. aku pun sedihlah beberapa hari... keesokan nya.. aku pun balik KL....
aku kat KL tak lama pun... kejap jer...31 may aku balik KL... 8 june aku dah balik Kuching... semata2 nak jumpa doctor n member aku ni (org sabah bah)... hehehe
hari ni 12 june kn??? semalam, 11 june aku buat pemeriksaan usus aku tu... kol 830am temu janji... tapi kol 11am baru buat pemeriksaan..... korang tau tak... pemeriksaan usus ni memang menakut kn aku....
aku di beri ubat tidur.. di suntik kat urat tangan aku.... beberapa minit kemudian aku rasa macam loya sikit... tapi still sedar apa yg berlaku lah... kalau korang nk tau... doctor tu memang kejam giler... bayang kn.. aku dlm keadaan sedar, dier boleh gi masuk kn scope tu kat jobo aku... ADUH!!!!! sakit tau tak!!!!! aku meronta2 gak lah time tu... tapi dah beberapa saat kemudian... aku tak sedar dah... tetiba blank... tak sedar aper2 dah...
yang aku pelik... lepas aku sedar... aku di pakai kn seluar aku balik... soalan nyer... siapa yg pakai kan aku seluar aku????!!!!! ADUH!!!! sekali lagi aku MALU ngan nurse2 kat dlm bilik tu.... nurse tu mesti dah tgk adik aku yg cute tu.... malu giler aku time tu... terus jer aku kuar bilik tu dan trus duduk kat sana tunggu mak aku datang ambik aku...
ni lah pengalaman aku gi buat pemeriksaan COLONOSCOPY!!!

3 comments:

Edmund said...
This comment has been removed by the author.
Edmund said...

Hi Wes.. Ed penah gaks alami bende camni.. tapi Ed punye dipanggil Endoscopy, bukan colonoscopy.. Masa tu dieorang cucuk alat laser tu ke dalam mulut Ed sampai ke perut (nak check utk stomach cancer). Colonoscopy tu cucuk ke dalam jubo ke usus utk check colon cancer kan...

Anyway, pengalaman Ed takler menakutkan... doktor sembur ubat bius ke dlm mulut Ed.. terus Ed tak sedar... bile Ed sedar, Ed dah ade kat luar bilik!

Anyway, hope your colon is fine

allyhanafi said...

Oh.. member ker orang sabah tuh?! Ingatkan buah hati terbaru.. Erm.. nasib baik tak der aper-aper kan pasal usus tuh.. apapun.. jaga kesihatan ok.

~ATUK~