Tuesday, September 16, 2008

Bulan Kemerdekaan 2008!!!

"PERPADUAN TERAS KEJAYAAN”, itu lah moto kemerdekaan pada tahun ni… sempena hari kemerdekaan ni… banyak program yang telah diadakan untuk memberi kesedaran kepada rakyat Malaysia tentang erti Merdeka sebenarnya..

Tak lupa gak ngan sekolah-sekolah, guru mengadakan pelbagai program sepanjang bulan Ogos… ada sekolah yang terpilih untuk membuat pertunjukkan sempena 31 Ogos tempoh hari… ada jugak yang melakukan aktiviti di dalam sekolah sahaja…

Begitu gak ngan sekolah tempat aku mengajar ni… sempena bulan kemerdekaan, guru-guru yang bertanggungjawap untuk menguruskan aktiviti-aktivi menarik untuk murid-murid bertungkus lumus untuk menjayakan program diorg…

Antara program sepanjang bulan kemerdekaan ni ialah, lukis dan mewarna poster, deklamasi sajak, pertandingan tulisan jawi, pertandingan pantun dll… aku pun tak sempat nak tgk coz ada pertandingan yang dibuat lepas rehat dan time tu aku ada kelas… hehehe

Sebelum program-program bermula, sekolah adalah mengadakan program seperti perasmiaan bulan patriotisme, ambang kemerdekaan dan penutup bulan kemerdekaan.. dan aku plak diarahkan menjadi jurukamera untuk program-program ni… apa-apa pun… gambar aku tak ada lah dalam blog kali ni yer… jgn lah sedih… :P

Pelancaran Bulan Patriotisme


Di Ambang Kemerdekaan



Penutupan Bulan Patriotisme

1 comment:

allyhanafi said...

Tema Hari Kebangsaan bukan Perpaduan Teras Kejayaan ker?!

erm...