Friday, September 12, 2008

Genting 08’

Semua org pernah g genting kan? Aku pun pernah gak… hahaa… termasuk ni, kali kedua dah aku ke sana. Kali ni aku pergi ngan Eddy, dua org jer… ni pun tiket beli sendiri…

Pagi tu kami bertolak dari umah kol 930am, sampai jer KL sentral… tiket bus ke genting plak yang buat hal… korang tau tak kol berapa bus setrus nyer bertolak ke sana? Hah kol 3pm… jadi… aku ngan eddy pun beli jer lah tiket ke sana kol 3pm… lepas jer kitorang beli, kitorang lepak kat dalam KL sentral sampai kol 230pm…

Ngatuk gak lah menunggu… masuk jer bus, aku macam dah kat tilam… sedap plak kan… empuk jer kusyen tempat duduk bus ni… apa lagi.. aku pun duduk senyap-senyap dan trus tertido sampai ker SkyWay Genting… naik Cable car lagi… huhuh… sebelum ni naik kete ke puncuk… tapi kali ni, pengalman yang best… naik cable car plak…. Takut gak lah mula-mula… bila dah lama-lama duk kat dalam tu… rasa macam biasa dah… apa tak nyer… cable nak ke puncak tu bukan nyer sekejap… lama gak lah… cable car terpanjang di Malaysia kalau tak silap aku… hehehe

Tiba di puncak, kitorang pun ke genting theme park ambik tiket.. malang sungguh time tu, hujan diwaktu petang sangat lebat… kami hanya sempat mengambil beberapa gambar sahaja di outdoor theme park.. hujan seolah-olah cemburu ngan kitorang coz kitorang dapat tiket orang sponcer… tak per… lain kali kitorang datang lagi lah… time tu cerah giler dan panas terik.. huhuhuh :P

Hujan jer kitorang masuk ke dalam indoor theme park... indoor theme park ni tak lah best sangat… biasa jer berbanding ngan outdoor theme park… permainan kat sana indoor tak mencabar macam kat outdoor… kalau tak hujan, memang semua permaian kat outdoor kitorang dah cuba… hehehe berani ker?? :P

Kitorang sempat gak lah ambik gambar… tapi gambar tak cantik coz hari hujan, cuaca kat sana pun gelap… then tak nampak permandangan… di waktu malam plak… kitorang banyak menghabiskan masa kat dalam theme park tu… jalan-jalan, main role coster, kete langgar-langgar.. huhuhuh

Puas berseronok, kitorang g makan KFC… hehehe ni kat bawah ni gambar yang sempat aku ambik ngan eddy…


No comments: